فروش ماشین تصادفی ممکن است دقدقه ی خیلی از افراد باشد.

اگر ماشینتان تصادف کرده است و می خواهید آن را بفروشید اما حس می کنید هیچ شانسی نخواهید داشت و یا سعی می کنید تصادفی بودن ماشین را از خریدار پنهان کنید، همین حالا دست نگه دارید. اگر نکات و نحوه ی صحیح فروش خودرو را بدانید، کارتان بسیار راحت خواهد بود.

فروش خودرو های تصادفی

برای فروش ماشین تصادفی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

در فروش خودرو اگر نحوه ی صحیح و نکات آن را بدانید، ماشین خود را به آسانی و با موفقیت می توانید بفروشید.

یک مسئله ی بسیار مهم در این زمینه وجود دارد و آن صداقت است. اگر صادق باشید و به خریدار دروغ نگویید، اعتماد که مهم ترین نکته ی یک معامله خودرو است را به وجود اورده اید.

وقتی بین شما و خریدار اعتماد شکل بگیرد، خریدار هم با شما همدل و همراه می شود. درنتیجه هر دو می توانید در یک مسیر درست تصمیم گیری کنید.

افراد در حال خرید و فروش حودرو تصادفی

حال به نکات دیگر می پردازیم.

در مورد حادثه ی تصادف صادقانه با مشتری صحبت کنید

حادثه را برای مشتری توضیح دهید. شرح دهید که چه اتفاقی برای اتومبیل رخ داده است. جای نگرانی ندارد اگر تصادفتان جدی نبوده است. خود را جای او بگذارید. خریدار می خواهد بداند که چه مقدار می تواند روی ماشین شما حساب باز کند پس هرگز دروغ نگویید.

حتی اگر ماشین شما خسارت زیادی دیده است، باز هم دروغ نگویید. چرا که مشتری حق دارد بداند وارد چه معامله ای می شود. اگر شما با او صادق باشید مطمئن باشید باز هم اعتماد و را جلب خواهید کرد زیرا بهترین سیاست صداقت است.

صداقت در فروش ماشین تصادفی

خط و خش های تصادف را برطرف نمایید

شما می توانید با هزینه ی نه چندان زیادی بسیاری از مشکلات ناشی از تصادف خودروتان را برطرف کنید. مثلا با مراجعه به تعمیرکار می توانید به راحتی خط و خش های روی بدنه ی اتومبیل را رفع کنید.

در نگاه اول اگر ظاهر خودرو شما سالم باشد در نظر خریدار گزینه ی مناسبی برای خرید خودرو می شوید. اما اگر خریدار در نگاه اول ماشین شما را پر خط و خش ببیند قطعا میل و رقبتش را تا حدودی از دست می دهد.

اگر می خواهید در فروش ماشین تصادفی موفق باشید، حتما با صرف مقداری هزینه خط و خطوط بدنه ی خودرو را رفع کنید.

خط و خش های ناشی از تصادف بر روی بدنه ی ماشین تصادفی

از افراد خبره برای تعمیرات جدی و مهم استفاده کنید

تصادفات شدید قطعا خسارت های سنگین و مهمی را به وجود می آورند. اگر قصد فروش چنین خودرویی را دارید حتما برای رفع مشکلات اساسی اش به یک تعمیرکار خبره مراجعه کنید.

اگر تعمیرات لازمه را انجام ندادید حتما خریدار را مطلع کنید تا او آن را بر عهده بگیرد. این موضوع روی قیمت خودرو تاثیر گذار است. اگر تعمیرات لازم را انجام نداده اید قیمت خودرو شما کاهش می یابد.

توجه داشته باشید که اگر تعمیرات را خودتان برعهده می گیرید، حتما به کیفیت کار توجه داشته باشید. تعمیرات قطعات مختلف به ویژه شاسی اگر به درستی انجام نشود خطر ساز است و ایمنی و کیفیت رانندگی را کاهش می دهد.

تعمیرکار حرفه ای ماشین تصادفی

از عنواین مناسب هنگام درج آگهی استفاده کنید

در زمان فروش ماشین تصادفی باید روش صحیح آگهی کردن آن را بدانید. تفاوت قابل توجهی میان خودرو بازسازی شده با خودرو اوراقی وجود دارد که هنگام درج عنوان آگهی باید به آن دقت کنید.

اتومبیل های بازسازی شده از نظر وضعیت و کاراریی بهتر از اتومبیل های اوراقی است. خودرو های بازسازی شده نسبت به خودرو های اوراقی کمتر آسیب دیده اند. در نتیجه تعمیرات خودرو بازسازی شده کمتر از اوراقی است.

اگر ماشین شما در دسته ی اوراقی قرار می گیرد، اصلا نگران نباشید. زیرا افرادی وجود دارند که بنا به دلایل مختلف خواهان خرید خودرو های اوراقی هستند

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید، درج تصویر است. اگر برای فروش ماشین تصادفی خود از سایت هایی نظیر دیوار استفاده می کنید، حتما از تصویر استفاده کنید. تصاویر هم باید به گونه ای باشد که تمامی آسیب های موجود را به خوبی نمایش دهد تا مشتری بداند دقیقا با چه خودرویی رو به رو است.

گرفتن تصویر برای فروش ماشین تصادفی در سایت های مختلف

مدارک مربوط به تعمیر اتومبیل را نزد خود نگه دارید

اگر برای تعمیر خودرو تصادفیتان نزد تعمیر کار می روید حتما از آنها بخواهید که یک گواهی از تعمیرات انجام شده را در اختیارتان قرار بدهد.

اگر این مدارک را هنگام فروش خودروتان به مشتری نشان دهید هم مشتری متوجه می شود که چه بخش هایی تعمیر شده و هم اعتماد او را نزد خود جلب می کنید.

فردی در حال گرفتن مدارک پس از تعمیر ماشین تصادفی

چگونه خودرو تصادفی را قیمت گذاری کنیم؟

بعضی از تصادفات آنقدر شدید و مهیب هستند که آثار به جا مانده از آن بر روی اتومبیل جبران ناپذیر هستند. به گونه ای که دیگر مثل قبل نمی شوند.در این حالت از قیمت فروش خودرو تصادفی به شدت کاسته می شود.

نکته ای که در قیمت گذاری ماشین تصادفی وجود دارد، خسارت هایی است که متحمل شده است. اگر تعمیرات خودرو غیر اصولیباشد و به عبارتی سر هم بندی شود، نه تنها باعث بهبود اتومبیل تصادفی نمی شود، بلکه عملکرد آن را بدتر هم می کند. تعمیرات غیر اصولی قیمت ماشین تصادفی را به شدت کاهش می دهد.

تعیین قیمت ماشین تصادفی به قیمت خودرو صفر آن وابسته است. به صورتی که بر اساس میزان خسارتی که به ماشین شما وارد شده است، از قیمت صفر همان نوع خودرو کم می شود. معمولا خودرو های رنگ شده بیشترین افت قیمت را دارا می باشند.

قیمت گذاری و فروش خودرو تصادفی

نحوه ی تعویض پلاک ماشین تصادفی

طبق گفته ی ناجا خودرو هایی که بیش از 60 درصد آسیب دیده باشند، فک پلاک می شوند. برای معامله ی این گونه خودرو ها حتما باید قبل از معامله پلاک تعویض شود. اگر خودرو ی تصادفی شما که بیش از 60 درصد آسیب محتمل شده باشد از خودرو های تولید داخلی باشد باید به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید. در زمان مراجعه اگر اتاق خودرو هایی که به شدت آسیب دیده اند تعویض نشده باشد، پلیس مجوز نقل و انتقالات را صادر نمی کند.

افراد در حال تعویض پلاک ماشین تصادفی

اگر قصد خرید خودرویی را دارید که ممکن است تصادفی باشد، مرکز تشخیص رنگ خودرو عباس پور کرمان همراه با پرسنلی مجرب در خدمت شما همراهان عزیز می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مرکز تشخیص رنگ خودرو در کرمان مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.