همه ی ما وقتی به سراغ خرید و معامله ی خودرو های دست دوم و تصادفی می رویم باید بسیار دقت کنیم که ضرر کننده نباشیم و خریداری که ما هستیم باید توجه ویژه ای به بدنه و موتور کرد تا در رانندگی دچار مشکلاتی نشویم البته درباره خودرو های تصادفی باید وسواس و دقت را دوچندان کرد زیرا ممکن است فروشنده تمام حقایق راجب خودرو نگوید و با گذر زمان متوجه عیب ها خودرو خود شویم البته بعضی از فروشنده ها مشتری را در جریان می گذارند اما نداستن علم کافی که خریدار چه نکاتی را باید رعایت کند باعث ضرر و گاهی اتلاف وقت میشود. پس باید بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم با به یاد داشتن چندین نکات طلایی و معایب و مزایا تا حد بسیاری از این مشکل میتوان جلوگیری کرد.

معایب و مزایا خودرو تصادفی

نکات طلایی درباره خرید خودروهای تصادفی

اکثر افراد به دنبال خرید ماشین های تصادفی نیستند جون ریسک زیادی دارد اما اگر شما طرفدار و تمایل به خرید اینگونه ماشین ها را دارید با دقت نکات طلایی به خاط بسپارید.

توجه به خودرو های سرقتی:

توجه به خودرو های سرقتی بسیار مهم است چون این روزا بسیار زیاد شده است و خریدار متوجه نمی شود و کلاه بزرگی به سرش می رود.فروشنده ها برای به فروش رسیدن سریع تر خودرو های سرقتی ادعا تصادفی بودن و گاهی اوراقی می کنند و معمولا پایین تر از قیمت بازار قیمت می دهند که خریدار را وسوسه به انجام معادله کنند که بسیار دردسر های بزرگی و اتلاف وقت های زیادی دارد

حالا چگونه متوجه شویم؟ با مشاهده :

  • برگه سبز خودرو
  • کارت ماشین
  • مشخصات هویت مالک خودرو
  • مدرک معتبر از فروشنده

با دیدن تمام موارد بالا و برسی کردن با دقت زیاد تا حد زیادی میشود از این مشکل جلوگیری کرد

خودرو تصافی با خودرو اوراقی متفاوت است:

ممکن است بعضی از افراد تفاوت خودرو های تصادفی با اوراقی ندانند و با یک خرید اشتباه ضرر هنگفتی بکنند چون خودرو های اوراقی یا به قولی اسقاطی عمرشان به پایان رسیده و امکان استفاده از آنها نمی باشد و حتی اجازه تردد درون شهری و برون شهری هیچکدام را ندارند و باید از چرخه خودرو های تردد خارج و وارد چرخه اسقاط شوند.

اما حالا چگونه متوجه تفاوت این دو خودرو شویم؟

  • شناسایی وجود زنگ زدگی در ماشین اوراقی
  • وجود ناهماهنگی بین قطعات ماشین آسیب دیده
  • تشخیص آسیب دیدگی سقف خودرو
  • بررسی لاستیک ها

خودرو های تصادفی فرسوده نشده اند فقط با یک حادثه دچار آسیب دیدگی شده اند اما خودرو های اوراقی خراب هستند و قابل تعمیر و استفاده نیستند پس به این نکات توجه داشته باشیم.

چک کردن معاینه فنی خودرو تصادفی:

همه ی خودرو ها معاینه فنی دارند اما خودرویی که تصادف کند با ثبت تصادف آن در سیستم گواهی معاینه ی فنی آن باطل می شود و ارزشی ندارد. پس به این نکته هم توجه داشته باشیم تا تحمیل مشکلات نشویم.

الویت خرید خودرو تصادفی از فرد آشنا:

همانگونه که از ابتدا گفتیم خرید خودرو تصادفی بسیار پر ریسک و معایب و مزایا و گاهی ترس آور هست اما با خریدن از فرد آشنا اما صادق و با گفتن تمام حقایق درباره خودرو و تصادفی و ایراد های ماشین میتوان این ترس را برطرف کرد و خرید بهتری را تجربه کرد.

مشورت و کمک از افراد کاربلد و با تجربه:

همیشه مشورت از افراد کاربلد و خبره در تصمیم گیری ها کمک بسیاری می کند و در این زمینه هم میتوان استفاده کرد و با مشورت به عنوان مثال درباره نوع تصادف (بسیار مهیب یا کم مهیب ) از ضرر جلوگیری کرد.

نشان دادن خودرو تصافی که معایب و مزایایی دارد

مزایا خرید خودرو تصادفی

داشتن قیمت کمتر نسبت به خودرو های نو:

خودرو های تصادفی قیمت کمتری نسبت به خودرو های نو دارند که با توجه به شرایط الان و داشتن قیمت های نجومی و بالا برای خودرو های نو میتوان گزینه ای بهتری برای خریدن خودرو باشد اما به شرط رعایت کردن تمام اصول نکات طلایی.

داشتن طرفدار زیاد:

از حق نگذریم خودرو های تصادفی طرفدار های زیادی دارند و بازار آن بسیار گرم است. و اگر خودرو تصادفی معقول و قابل قبولی بخریم به راحتی میتوانیم آن را بفروشیم و خریدار های زیادی دارند.

خودرو تصادفی که دچار آسیب دیدگی شدیدی شده

معایب خرید خودرو تصادفی

آسیب دیدگی شدید:

اگر آسیب دیدگی خودرو تصادفی خیلی زیاد باشد ممکن است نتوان آن را تعمیر کرد و یا اگر تعمیر شود درست و کامل درست نشود که ایمنی سرنشین ها را به خطر می اندازد.

هزینه سنگین برای تعمیر:

بعضی از خودرو های تصادفی باید هزینه های سنگینی بابت آن صرف شود که گاهی اوقات مقرون به صرفه نیست و فرد خریدار کننده ضرر می کند پس باید قبل از خرید خودرو تصادفی تخمیل قیمتی بابت تعمیر آن کرد که دچار مشکل نشوید.

پایین اومدن قیمت خودرو تصادفی:

ساده است که خودرو تصادفی ممکن است در طول سال افت قیمت داشته باشد و هیچ روند مشخص قیمت گذاری مانند ماشین های دست دو سالم نیست. آسیب دیدن گل گیر و سپر انقدر باعث افت قیمت نمی شود اما آسیب دیدگی موتور که بسیار هزینه بر هم هست چون جزء قطعه اصلی است باعث افت قیمت بالایی میشود.

کلام آخر

خرید و فروش همه ی وسایل می تواند تجربه خوبی باشد و خرید همه وسایلی معایب و مزایایی دارد و خرید خودرو تصادفی معایب و مزایایی هم دارد اما به شرطی که آگاهانه و با دانستن نکات طلایی عمل کنیم ما هم میتوانیم خرید خوبی داشته باشیم.

 معایب خودرو تصافی

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.