یکی از چالش ها برای همه در معامله خودرو مذاکره بر سر یک خودرو جدید یا کار کرده است. معمولا صاحبان نمایشگاه و فروشندگان خودرو در معامله از مهارت زیادی برخوردار اند و مذاکره با آنان کار زیاد ساده ای نیست. به همین علت برای خرید ماشین با نزدیکان خود، خانواده، دوستان و آشنایان  و کسانی که برای ما مورد اعتماد هستند، مشورت می کنیم تا در معامله گیر نکنیم. این کار منطقی است، زیرا به طور معمول خودرو بعد از خانه دومین سرمایه در زندگی افراد محسوب می شود. حالا با این چند مطلب زیر برای معامله خودرو آشنا شوید.

1-تا جایی که می توانید اطلاعات کسب کنید

در گذشته، افرادی که قصد خرید خودرو را داشتند به بنگاه های معاملاتی یا به افرادی که قصد فروش ماشین خود را داشتند مراجعه می کردند. معمولا هم اطلاعات خاصی را نداشتند، یا خودرو با شرایط فرد جور بود و می خریدند یا معامله بر هم می خورد.

هم اکنون در عصر اطلاعات هستیم، کسانی که قصد خرید خودرو را دارند به سایت های مختلف در اینترنت می روند و اطلاعات را به دست می آورند.

شما تا جایی که می توانید باید اطلاعات خود را بالا ببرید. یک فهرست از پرسش های لازم را جمع آوری کنید. اینگونه فرد متوجه می شود که شما آدم نا آگاهی نیستید.

جمع آوری اطلاعات

2این یک معامله تجاری است، احساساتی نشوید

اغلب افراد هنگامی که ماشین مورد پسند خود را پیدا می کنند احساساتی می شوند. این موضوع دقیقا مطابق با خواسته فروشنده است که شما با ماشین مورد نظر پیوند عاطفی برقرار کنید.

شما باید سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید، زیرا ممکن است معامله انجام شده به ضررتان باشد. کارکنان نمایندگی هر چه قدر هم خوش برخورد و مودب باشند، نمی توانند دوست شما باشند.

گاهی پیش میاید که خریداران با قلدری می خواهند معامله را به نفع خود تمام کنند، اما در این شرایط مسئولان نمایشگاه اصلا حاضر به کوتاه آمدن نیستند. آن ها خیلی سریع راهی برای دک کردن خریدار پیدا می کنند.

3-فقط زمانی مجبور هستید شرایطی ماشین بخرید

تا جایی که امکان دارد خریدتان بر اساس بودجه خودتان باشد و به خرید شرایطی فکر نکنید. گاهی پیش می آید فروشنده به شما پیشنهاد شرایطی می دهد. در این صورت شما باز هم به بودجه خود توجه کنید. این کار به نفع شما است.

4-از همان اول روی قیمت خودرو مذاکره کنید

هدف شما در خرید این است که ماشین را با قیمتی ارزان و به سود خود بخرید اما برعکس شما فروشنده می خواهد گران تر بفروشد. مذاکره به این معنی است که به عددی برسید که هم شما راضی باشید هم فروشنده. درباره مذاکره می گویند:اولین کسی که صحبت می کند بازنده است.

اگر فروشنده یک قیمت را به شما پیشنهاد بدهد دیگر قادر به عوض کردن آن نیست و شما هم زمانی بگویید اینقدر میپردازم دیگر نمی توانید پایین تر بیاید.

هنگامی که یک ماشین صفر می خرید، قیمت آن مقطوع است. شما درباره خودرو صفر نمیتوانید چانه بزنید. فروشنده حق این را دارد که مقدار سود معینی را از شما بگیرید.

شما زمانی می توانید مذاکره کنید که خودرو صفر نباشد و خودرو کار کرده باشد، زیرا قیمت خودرو ها دست فروشنده است.

5-برای خرید در زمان مناسب اقدام کنید

اگر قادر به منتظر ماندن هستید، پس عجله نکنید. البته خودرو کالایی نیست که اگر دیر وقت بروید، فروشنده به خاطر این که آخر شب است و می خواهد تعطیل کند، به شما تخفیف بدهد. گاهی هم دوست شما می گوید بهتر است صبر کنید زیرا قرار است خودرو خوبی به دستش برسد. در نتیجه بهتر است صبور باشید.

6فقط به یک فروشنده یا یک نمایشگاه اکتفا نکنید

امروزه تعداد نمایشگاه ها زیاد شده و قیمت گرفتن آسان تر شده است. و فروشندگان در کسب و کار خود با هم رقابت می کنند. بنابراین مقایسه کردن و قیمت گرفتن راحت شده است.

پلتفرم ها و وب سایت های فروش خودرو یکی از روش هایی است که کار خرید را راحت کرده است.

7قولنامه را خوب بخوانید

صاحب نمایشگاه ها برای مشتری خود تا صبح هم صبر می کنند. با خیال راحت همه کاغذ هایی که باید امضا کنید را بخوانید.

بدون خواندن برگه ها اصلا جایی را امضا نکنید. همه موارد نوشته شده باید واضح باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.