ترفند فروشنده های خودرو های کار کرده و دست دوم  که باید حواستان به آنها باشد، تا در معاملات خود ضرر نکنید.

در خرید و فروش خودرو چیزی که بیشتر از همه مهم است اعتمادی است، که طرفین معامله باید به یک دیگر داشته باشند.

اما این اعتماد همیشه وجود ندارد. و یا گاهی ممکنه است مورد سو استفاده فروشنده قرار بگیرد.

ترفند های فروش خودرو

هنگام خرید خودرو برای اینکه ضرر نکنید و معامله خوبی داشته باشید

پیشنهاد میکنم در ادامه با ما همراه باشید تا چند ترفند این فروشنده ها را بررسی کنیم و تجربه کسب کنیم.

یکی از بهترین مکان‌های خرید و فروش خودرو ها پارکنیگ های مرکز استان و شهرستان های آن استان است. پیشنهاد میکنم حتی اگر قصد خرید ندارید به آنجا یک سر بزنید و و از نزدیک ترفند های را که در ادامه مطالعه خواهیم کرد، را به صورت عملی بررسی کنید. و برای معامله ای که شاید در آینده پیش رو خواهید داشت تجربه کافی داشته باشید. پارکینگ های خودرو بهترین  جایی است که شما می‌توانید هم ماشین‌های زیادی از تمامی برند ها را در کنار ببینید.  و هم در صورت لزوم پشت فرمان ماشین مورد نظر نشسته و از نزدیک بررسی کنید.

نکته های فروش خودرو

مواردی که باید برای خرید یا حتی فروش خودرو به آن توجه کرد.

  • دیگر شرایط بازار خودرو مثل گذشته نیست که تنها یک تولید کننده خودرو وجود داشته باشد. و یک نوع ماشین به بازار عرضه شود! قبل از خرید خودرو باید جواب این سوال را بدانید که چه خودروهایی امروز  تولید می‌شود.  و کدام‌ یک مناسب شرایط شما است. ابتدا به نیازی که در خود دارید فکر کنید.
  • هیچ وقت بدون داشتن قیمت خودرو مورد نظر به سوی خرید نروید! بزرگ‌ترین اشتباه همین است. اعتماد به فروشنده و دلال همیشه ممکن نیست! پس با اطلاعاتی کامل به سوی پارکینگ خودرو ها بروید.
  • اکثر افرادی که به سمت خودرو فروشنده می‌آیند، فقط نگاه کننده هستند و نه خریدار یا مشاوری برای شما ! بهترین شیوه‌ای که خریدار می تواند برای خرید از آن استفاده کنند. وقتی برای خرید خودرو می‌رود تنها باشد یا فردی متخصص را همراه داشته باشد. در هنگام خرید خودرو به دنبال موضوعاتی اساسی بگردید، مثلا پیچ و مهره‌ای از اجزای ماشین که  شل شده باشد! این پیچ را می توان به راحتی سفت کرد ، اما در خرید تاثیر زیادی دارد. شاید متوجه نشده باشید، منظور  این است که اگر فروشنده خودرو هستید، پیش از اقدام برای فروش خودرو خود ایرادهای ظاهری خودرو را رفع نمایید. تا از قیمت خوردرو شما کاسته نشود. و اگر خریدار هستید بتوانید آن را ارزان تر بخرید.خرید خودرو کار کرده

اصول کاری دلال های خودرو چیست؟

پیدا کردن خودرو برای خرید  با قیمت کم و فروشش با قیمتی بالاتر!مواظب دلال ها باشید،  دلال ها همیشه سعی بر این دارند که  با حرف‌های خود شرایطی را برای شما خریدار به وجود می‌آورند که مجاب شوید یک خودرو کار کرده و دست دوم را هم قیمت با خودرو نو بخرید! پس هیجان زده نباید وارد عمل شد و به حرف دلال ها اعتماد کرد.

 خرید خودرو

  • اگر می‌خواهید بدانید که کدام مدل خودرو بیشتر به کار شما می آید، حتما از یک تعمیر کار مشاوره بگیرید. قطعا آن‌ها بهتر می‌دانند کدام خودرو بیشترین مرجعه به تعمیرکاران را دارد. یک تعمیرکار بهترین متخصص و مشاوری است که می‌تواند این موضوع را برای شما به صورت شفاف بیان کند و شما از مشاوره این افراد بهترین بهره را می توانید ببرید.
  • اگر تعمیرکار آشنایی دارید حتما از او کمک بخواهید، و درخواست کنید هنگام خرید قطعی خودرو با شما در محل خرید و فروش حضور پیدا کند. گاه ایرادات موجود را تنها  متخصص این حرفه می تواند بفهمد. همیشه نمی‌توان به ظاهر کار اعتماد کرد.
  • شغل اصلی فروشنده های خودرو دلال ها این است که خریداران خودرو را مجاب کند تا به جای خرید خودرو نو که هزینه ای بیشتر را باید پرداخت کند تصمیم به خرید خودرو کار کرده ای که در ظاهر همانند آن خودرو نو می باشد و هزینه ای کمتر دارد را بگیرد. طبیعی است که این کار آنها تنها برای سود شخصی خودشان است.
  • گاهی اوقات فروشنده های خودرو و دلال ها قیمتی بی‌ربط را به خودرو خود نسبت می‌دهند! مثلا 3-7 میلیون تومان خودرو را گران‌تر از قیمت واقعی آن قیمت گذاری می‌کنند . خب، نتیجه این عمل چیست؟ آیا مشتری آنها را فراری می دهد این نوع قیمت گذاری ؟

پاسخ : خیر نتیجه اینکار به نفع آنان است و باعث می شود افرادی دور خودرو جمع شده و شروع به بحث درباره آن ‌کنند. همین باعث می‌شود تا خریدارن فکر کنند واقعا خبری است! پس اگر دیدید قیمت خودروی که قصد خرید آن را دارید بیش از حد گران است و بنظر غیر منطقی قیمت گذاری شده است، یقین داشته باشید! این ترفند دلال‌هاست.

  • هنگام بازدید از خودرو دقت نمایید، اگر می‌بینید که فروشنده بیش از حد دارد از خودرو خود تعریف می‌کند، او یک دلال خودرو است پس با احتیاط بیشتری تصمیم به خرید بگیرید! یک مصرف کننده خودرو که قصد فروش خودرو خود را دارد به صورت تنها برای فروش خودرو خود مراجعه کرده و از تعریف بی‌خود درباره خودرو پرهیز می‌کند! اصولا اگر کمی به ظاهر فروشندها دقت نمایید متوجه خواهید شد که دلال است یا نه!.
  • کاری که در هنگام خرید خودرو نباید آن را انجام دهید این است که بر روی یک قیمت که خود می‌دانید از حد منطقی خود پایین تر است، اصرار بورزید. آنگاه است که هیچ فروشنده‌ای با شما کنارنمیاید! شاید گاهی اوقات با این جمله نیز مواجه شوید: شما خودت این ماشین را با این قیمت می‌فروشی؟ اگر با این قیمت داری من خریدارم و ….
  • برای خرید واقع بین باشید! برای مثال امکان ندارد بتوانید خودرویی که قیمت آن 90 میلیون تومان است را با پرداخت ماهی 500-700 هزار تومان خریداری کنید؛ اگر به دنبال خرید خودرو به صورت اقساطی هستید، هرگز به افراد دلال اعتماد نکرده و به سراغ خود نمایندگی کارخانه مورد نظر بروید. قطعا وقتی مبلغ بیشتری برای خرید خودرو مورد نظر پرداخت می کنید اطمینان بیشتری هم برای خرید خود خواهید داشت. گاه این دلال ها  با وجود مشکلات فراوانی که در خودرو رو وجود دارد، آن را به این روش به خریدار می‌فروشند. پس اگر دیدید فروشنده خودرو به اقساط پایین راضی است، بدانید خبری هست و در امر خرید احتیاط کنید.

خودرو کار کرده یا نو

  • هر خودرو کار کرده‌ به نسبت کار کردش، قیمتی مناسب خودش را دارد. نباید انتظار داشت قیمت چنین وسایلی را بیشتر و یا کمتر از قیمت واقعی‌اش بخرید. شاید این ضرب مثل را شنیده باشید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی بی حکمت! اما درخرید خودرو، مخصوصا وقتی ماشین مورد علاقه‌تان را از یک دلال خرید می‌کنید، شرایط متفاوتی خواهید داشت. او می‌تواند با صحبت‌ها و تعریف های که از ماشین می کند نظر شما را عوض کرده و قیمت بیشتری را به شما برای خرید خودرو تحمیل کند!
  • اگر شما قصد دارید خودرو خود را بفروشید، نه به خاطر خریدار ، به خاطر خدا هم که شده است ماشین‌تان را تمیز کنید! بسیار پیش می‌آید که خریدار با دیدن ظاهر کثیف و درون به هم ریخته خودرو شما از خرید خودرو منصرف می‌شود.

در هنگام خرید ، سعی کنید  به سمت خودروهای تمیز بروید.  دلیل این کار این است که   بهتر می‌توانید بدنه و رنگ آن را دیده و تصادفات های که شاید قبلا داشته را تشخیص دهید. هرچه خودرو تمیزتر باشد، نشان می‌دهد که صاحب آن نیز به ماشینش اهمیت داده است ،  احتمال این موجود دارد که این خودرو کمتر آسیب دیده باشد.

تشخیص ضربه خودرو

  • پیش از بستن قرارداد با فروشنده، حتما با خودرو دوری زده و آن را تست نمایید. و به صدای موتور یا هرصدای که از داخل کابین شنیده می شود دقت کنید و علت صدا را جویا شوید به هیچ وجه به حرف‌های فروشنده خودرو اعتماد صد در صد نکنید.
  • در مواقعی خریدار خودر یا دلال خودرو از شما می‌خواهند که پس از خرید خودرو شما، پلاک را تعویض نکرده و از شما وکالت خودرو را بگیرند! هرگز چنین در خواستی را قبول نکرده و زیر بار نروید .چرا که احتمال سو استفاده از پلاک شما وجود دارد ، سو استفاده از پلاک شما، بدترین اتفاق می تواند باشد که برای شما رخ دهد. در شرایط فروش خود ذکر نمایید که حتما باید تعویض پلاک صورت بگیرد و سند به نام زده شود!

نقل و انتقال خودرو

به نظر شما آیا دلال ها راهکار های دیگری دارند ؟

اگر راهی دارید خوشحال می شویم در بخش کامنت های سایت با ما در میان بزارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.