تشخیص تعویض اتاق خودرو روش ها و آیتم های بسیاری دارد که در ادامه چند روش را توضیح می‌دهیم…

اولین آیتم در تشخیص تعویضی بودن اتاق خودرو بررسی مکان شماره گذاری است…

تمام شماره های شاسی در خودروهای مختلف مکانیت مشخصی دارد …

که در گام اول باید بررسی کرد که آیا شماره های درج شده برروی خودرو در مکان استاندارد و کارخانه ای حک شده است یا نه…؟

زیرا در بسیاری از خودروها دیده شده که محل درج شماره شاسی در مکان غیر استاندارد قرار دارد…

ویژگی بعدی شماره های فابریک خودرو مرتب بودن و در یک ردیف قرار داشتن اعداد و حروف شماره شاسی و یک اندازه بودن آنهاست یعنی اگر شماره شاسی یک خودرو در یک ردیف و مرتب نباشد و فاصله گذاری بین اعداد رعایت نشده باشد و شماره ها کوچک یا بزرگ باشد از نشانه های غیر فابریک بودن شماره است.

همچنین می‌توان با بررسی گودی شماره ها نیز به غیر فابریک بودن آنها پی برد زیرا بعلت اینکه بعضی از شماره های دستی با استفاده از ابزار مخصوص و چکش بر روی سطح مورد نظر کوبیده می‌شوند گودی تمام شماره ها یکسان در نمی آید و کم و زیاد می‌شود…

مورد بعدی زنگ زدگی داخل شماره هاست …
بعلت اینکه در کارخانجات خودروسازی بعد از شماره گذاری خودرو رنگ آمیزی می‌شود درون شماره ها با رنگ پر شده‌ و زنگ زدگی به چشم نمی‌خورد…
اما در اتاق های تعویضی بعلت اینکه شماره گذاری بعد از رنگ آمیزی انجام می‌شود بعد ازمدتی و به مرور زمان داخل شماره ها دچار زنگ زدگی می‌شود که این زنگ زدگی می‌تواند یکی از نشانه های تعویض اتاق باشد

مورد بعدی بررسی پلاک سریال خودرو است
در اتاق های تعویضی علاوه بر دست خوردن شماره های شاسی پلاک سریال های خودرو نیز دست خورده و از حالت فابریک خارج می‌شوند که یکی از نشانه های پلاک سریال های غیر فابریک پایه بلند بودن پرچ های نصب کننده آنهاست…

البته تعویض اتاق روش های دیگری نیز دارد مانند برش قسمت شماره و یا تعویض سینی جا سریالی که در پست های آینده در این رابطه توضیح خواهیم داد…

چند روش برای تشخیص شاسی و سینی تعویضی خودرو

تشخیص تعویض سینی و شاسی تعویضی چندین آیتم و روش داره که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم.

1- بررسی نوع ضرب خوردگی در خودرو که کسی بهش اشاره نکرد.
یعنی اول از همه قسمت مورد نظر رو از لحاظ ضرب خوردگی مورد بررسی قرار میدیم.

مثلا در خودرویی که کاپوت و گلگیر اون رنگ شده و جلوی خودرو آسیب دیده اگر سینی وشاسی سالمی داشته باشه جای شک و شبهه به وجود میاره.

که در این مواقع باید سینی و شاسی بصورت دقیق بررسی بشه چون احتمال تعویض داره.

۲-بررسی موم ها در محل اتصال سینی و شاسی به اتاق هم از داخل موتور و هم از داخل چرخ

۳-معمولا داخل حفره ها و درزهای سینی و شاسی تعویضی در خودروهای داخلی به مرور زمان بعلت نبود آستر فابریک دچار زنگ زدگی میشن که این زنگ زدگی میتونه یکی از آیتم های تشخیص تعویض شاسی باشه.

۴-بررسی و مقایسه آستر سینی و شاسی مشکوک و مقایسه آن با آستر قسمتهای مجاور و شاسی طرف دیگر…
معمولا آستر سینی و شاسی های تعویضی مشکی یا طوسی رنگ هستند.

۵-معمولا آستر و رنگ سینی و شاسی های تعویضی بعلت زیرسازی غیر استاندارد به مرور زمان پوسته پوسته میشن.

تشخیص رنگ خودرو چیست؟
قبل از اینکه فصل اول را شروع کنیم ، مختصری در مورد تعریف تشخیص رنگ خودرو ارائه می گردد: (کارشناسی و بررسی کامل اتاق و شاسی های خودرو) از لحاظ : ضرب خوردگی ، رنگ شدگی ، تعویض قطعات ، پوسیدگی ، آتش سوزی ، آفتاب سوختگی ، اسید پاشی و … همچنین بررسی اصالت اتاق خودرو و برش های عرضی و طولی و اِل شکل می باشد.

مراحل کارشناسی رنگ خودرو

اولین و مهمترین قسمت در کارشناسی و بررسی خودرو تائید اصالت اتاق خودرو می‌باشد.
تائید اصالت یعنی خودرو ایراد قانونی نداشته باشد و اتاق خودرو تعویض ویا دو تیکه و برش خورده نباشد.

دومین قسمت بررسی سینی و شاسی های خودرو و اسکلت بندی و ۴چوب خودرو از لحاظ ضرب خوردگی یا تعویض و یا ترک و جوشکاری و ترمیم می‌باشد.

سومین مرحله کارشناسی  رنگ و بدنه و ضرب خوردگی و تعویض قطعات در خودرو میباشد.
که این قسمت شامل تشخیص رنگ شدگی در قسمتهای بیرونی و داخلی خودرو همچنین تعویض قطعات رنگ شده و انواع قطعات استوک می‌باشد.

مرحله چهارم بازدید و بررسی کلی و جزئی خودرو از لحاظ چگونگی ضرب خوردگی در خودرو مانند چپ کردن خودرو یا به بغل خوابیدن خودرو و یا ضرب خوردگی ها از جهات مختلف و زیر خودرو…
همچنین بررسی و بازدید خودرو از لحاظ آفتاب سوختگی،اسیدپاشی،آتش سوزی ویا پوسیدگی در خودرو می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.